Monday, November 5, 2007

Imprumutul

- Am avut scandal cu nevasta-mea,da' nu din cauza ei. Din cauza lu' soacra-mea. A iesit tambalau mare ,geamuri sparte ,circ ce mai, balamuc! M-am trezit ieri ca trebuie sa platesc o amenda la politie da un milion.
Individul care se lamenta asa, necajit de vicisitudinile vietii tumultoase de familie, era Laurentiu, un prieten pe care nu -mi amintesc cum naiba l-am cunoscut si care acum cu lacrimi in ochi parea ca are nevoie de ajutor.
-Te rog io mult de tot... nu stiu cum sa-ti zic...imprumuta-ma si pe mine cu 500 de mii...
-Pai..
-...pana luna viitoare , sau chiar mai devreme...ca alftel platesc un milion si n-am de unde..
-Nu stiu mai Laurentiule...
-Nu ma lasa mancati-as pula ta! Daca nici tu nu-mi dai altcineva n-are cine...te rog io mult de tot...nu ma lasa
Cand vad pe cineva ca este la inghesuiala, nu pot sa raman indiferent.N-am refuzat niciodata pe nimeni si cred ca n-am s-o fac nici acum...
Ii dau banii, imi multuneste cu lacrimi in ochi si cu o atidudine de caine loial ma asigura ca va avea grija la orice solicitare de-a mea, ca se va achita in cel mai scurt timp.

A trecut o perioada de cateva luni de zile, timp in care Laurentiu a fost mai mult invizibil, iar mie sentimentele de bun samaritean imi cam disparusera.Intrand intr-un internet cafe ,dau cu ochii de amicul meu.
-Ooo uite-l pe domnul Laurentiu, zisei atragandu-i atentia
-A, salut Titi! Ce faci? N-am mai trecut pe la tine..
-Am observat.
-...ca am avut niste belele, dar stai linistit ca nu te-am uitat.
Si incepe sa-mi explice niste tampenii care-mi intrau pe o ureche si ieseau pe alta.Primesc inca o data asigurari de restituire si ne despartim.

Dupa inca o perioada de timp il zaresc pe Laurentiu pe strada.
-Ba, tu mai ai de gand sa-mi mai dai banii aia?
-Pai stai ba..
-Ba' da' tu esti chiar nesimtit! Astepti sa ma rog de tine sa-mi dai banii mei inapoi?
-Ti-i dau ma ,stai linistit.
-Cand pula mea?La pastele cailor, sau cand?
-Am sa-ti dau si ceva in plus ..
-Nu-mi trebuie!
-..ca ai fost domn cu mine...daca nu erai tu...
-Bine bine, lasa periajul...
-Nu...deci pe bune,eu stiu ce ai facut pentru mine
-Tie chiar iti face placere sa strig dupa tine pe strada?
-E chestie de cateva zile.

Este o seara de iunie. Ies din casa -se pare ca striga cineva.In fata usii este Laurentiu insotit de o femeie, si nu nevasta-sa.Ne strangem mana.Tentativa de femeie imi adreseaza un "buna seara" dar nu cu "s", ci mai degraba cu sunetul pe care-l fac englezii cand pronunta "th". Nu-i raspund.
-Da Laurentiu. Care-i treaba?
-Cum care? Nu ti-am zis ca vin?
-Aha . Ai adus banii...
-Deocamdata nu, dar ti-am adus altceva..
-Asa...spune.
-Ce sa zic? Ce zici de fata asta?
-Nu zic nimic,n-o cunosc
-Iti place de ea?
-Eee asta-i buna...
-Da ma, daca vrei ramane in noaptea asta la tine.
-Ce sa caute asa ceva la mine?
-Pai...iti faci si tu treaba cu ea si maine dimineata vin si o iau.
-Ma dar ti-am batut eu vreun apropo' vreodata?
-Nu ma ,da-i buna ca am dat-o si la cutare si la cutare...nu-i bolnava.
-Nu ma compara pe mine cu toti cioflingarii...
-Zi ma! ce fac? Ti-o las?
-Offff...acum nu.Ia-o si du-o de aici...
-Vin maine?
-Nu.
-Da' cand?
-Niciodata.
Parca un pic dezamagit de refuz ,Laurentiu pleca impreuna cu surogatul de femeie pe care nu pot sa o descriu intrucat n-am invrednicit-o cu nici o privire.Impresia pe care mi-a lasat-o a fost aceea a unei vaci in targ.

Asta se intampla cam acum doi ani si jumatate.Binenteles ca Laurentiu n-a mai aparut cu banii,intre timp s-a mutat din localitate si nici sanse mari nu prea mai sunt sa recuperez ceva.O buna bucata de vreme n-am putut accepta ca am fost pacalit si m-a tot sacait dilema daca n-ar fi fost mai intelept sa incerc o aventura pseudosexuala cu tentativa de femeie. Bleah!

2 comments:

Anonymous said...

sincer nu.......

titi said...

;)